Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

C

Creativitate
Calitatea de a crea ceva nou si original, de a influnta crearea a ceva nou. Capacitatea de a identifica sursa unei probleme/bariere care trebuie depasita, a o raporta la rezultatul dorit si a gasi modul cel mai eficient de a parcurge aceasta distanta.
Credibilitatea
Gradul de competenta si incredere pe care audienta percepe ca il are cel care persuadeaza.
Customer acquisition cost
costul asociat cu atragerea unui nou client.

D

Direct mailing
Folosirea scrisorilor sau publicitatii personalizate, strict adresate unei liste de persoane selectate cu atentie, pentru a promova un produs, o idee sau un serviciu.
Direct marketing
Marketing prin “fluturasi”, brosuri, scrisori, cataloage sau reclame tiparite distribuite prin posta sau direct catre clientii curenti sau potentiali.
Discriminator
Acel argument unic, exclusiv, pe care un brand il foloseste pentru a convinge consumatorul sa il aleaga.

E

Efect sonor (Jingle)
Este acea parte musicala a unei reclame audio sau TV care prin repetare devine element de identitate sonor al marcii.
Executie
Forma tangibila a publicitatii. Poate fi fotografie, copy, story board, etc.
Expunere
Masura in care un public tinta devine constient de o persoana, activitate, tema sau organizatie in urma eforturilor de publicitate si/sau de relatii publice.
Expunere
Consumatori care au vazut (sau auzit) un canal de comunicare, indiferent daca i-au acordat sau nu atentie.