Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

G

Gross Audience
Audienta combinata a tuturor media intr-o campanie. Aceasta cuprinde si audienta duplicata.
Gross audience
Audienta combinata a tuturor media intr-o campanie. Aceasta cuprinde si audienta duplicata.
GRP’s (Gross Rating Points)
Indicator care masoara audienta expusa unui mesaj publicitar la un moment dat. Se calculeaza insumand ratingurile programelor folosite in transmiterea unui mesaj publicitar. GRP’s se raporteaza intotdeauna la un grup tinta specific (barbati, cu varste peste 25 de ani, din mediul urban). Suma GRP’s poate depasi 100 pentru ca nu tine cont de duplicari sau de expuneri repetate ale aceluiasi individ la vehiculele media. Indivizii sunt numarati de cate ori sunt expusi mesajului. De retinut este faptul ca GRP’s nu pot fi insumate decat atunci cand sunt calculate in raport cu acelasi univers. De exemplu, daca se realizeaza o campanie la nivel regional, vizand mai multe tari, GRP’s nu se poate calcula insumand rating-urile, pentru ca se raporteaza la universuri diferite (pentru fiecare tara in parte), chiar daca grupul tinta este acelasi (femei, peste 35 de ani, din mediul urban).
Grupul tinta (Target)
Publicul vizat de campania publicitara descris printr-o suma de criterii socio-demografice si psihografice.

I

Idea de publicitate
Se mai foloseste sI termenul de “concept”. Fraza care reflecta esenta strategiei de comunicare catre consummator, fara referire la elemente executionale. Ideea-umbrela sub care se dezvolta intreaga serie de executii.
Identitate
Perceptia propusa asupra marcii. Concept activ bazat pe asocierile pe care le construim. Concept strategic, pentru un avantaj competitiv prin calitatile definitorii, durabile ale brandului. Reflectarea viziunii asupra brand-ului. O suma de asocieri unice legate de brand pe care ne propunem sa le mentinem sau sa le impunem prin strategia noastra. Aceste asocieri stabilesc relatia dintre brand si consumator printr-o promisiune bazata pe un beneficiu esential al brand-ului (functional sau emotional).
Image Advertising
Promovarea imaginii sau perceptiei despre un produs sau serviciu si nu promovarea atributelor sale functionale. Folosita de obicei pentru a diferentia branduri din aceeasi categorie.
Imagine
Perceptia curenta asupra brand-ului. Reflecta comunicarea mesajelor definite in timp.
Impact
Gradul de succes al unei campanii publicitare.
Industrial Advertising
O forma de publicitate business-to-business directionata catre fabricanti. Promoveaza piese, echipamente si materie prima folosite in fabricatie.