Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

A

Account
Reprezinta un client de publicitate, parte a portofoliului de clienti al unei agentii; un client reprezinta un cont.
Account Coordinator
Angajat al agentiei de publicitate in Departamentul Servicii Clienti si responsabil de cea mai mare parte a activitatilor zilnice legate de un anumit client/cont.
Account Director
Angajat al agentiei de publicitate in Departamentul Servicii Clienti are in subordinea sa Account Executivii agentiei. Coordoneaza si supervizeaza activitatea acestora, calitatea serviciilor furnizate clientilor; poate detine responsabilitati de elaborare a strategiei de comunicare pentru clientii de care se ocupa. Are deasemenea si rolul de a analiza bonitatea clientilor agentiei, riscurile implicate de acceptarea unui nou client.
Account Executive (AE)
Veriga de legatura intre agentie si clientii sai. In general, acesta gestioneaza unul sau mai multi clienti si trebuie sa inteleaga nevoile de promovare si marketing ale clientilor sai. In interior, AE este cel care planifica si coordoneaza activitatile de creatie-conceptie, productie, cercetare publicitara etc. urmarind integrarea tuturor actiunilor agentiei intr-o conceptie unitara ce sta la baza campaniei publicitare.
Acoperire (reach)
Numarul total de persoane diferite care intra cel putin odata in contact cu mesajul publicitar.
Advertiser
Client de publicitate care plateste pentru a difuza reclama unui produs/serviciu pe care il ofera pe piata.
Advertising
Promovare non-personala a unei marci, unui produs, serviciu sau companie in mass-media, pentru care clientul plateste si/sau sponsorizeaza.
Advertisment/ Ad
Anunt publicitar platit care apare in mass-media.
Advertorial
Tip de reclama folosita in presa. Are forma unui articol obisnuit care contine un text cu caracter publicitar scris in stil informativ si plasat in paginile cu continut editorial ale publicatiei. De regula genereaza o rata mai mare de raspuns decat o reclama clasica.
Agency
Companie avand ca principal obiectiv de activitate publicitatea, incluzand: activitati de creatie, de media, conceptie si implementare strategie de comunicare, strategie creativa, productie de reclame video/audio/print, conceptie nume de marca, design ambalaj, relatii publice, promovare la punctul de vanzare, consultanta in marketing si merchandising.
AIDA
Atentie, Interes, Dorinta si Actiune. Reprezinta etapele procesului de familiarizare cu produsul. Publicitatea construieste acest proces prin implicarea si influentarea potentialului consumator.
Argument
Dovada esentiala ca marca isi poate respecta promisiunea facuta (prin publicitate).
Argumentarea rationala (Rationale)
Descrierea si explicarea creatiilor publicitare, folosind ca suport strategia de comunicare, caracteristicile demografice/psihografice ale grupului tinta de consumatori; descrie idea principala, importanta ei si poate include consideratii de executie.
Art Director
Persoana angajata a unei agentii in Departamentul Creatie. Responsabil de partea grafica a creatiei publicitare. Dezvolta concepte de creatie video si print. Creeaza layout-uri si art-work-uri care combina imagini si cuvinte pentru a furniza mesajul clientului.
Art proof
Artwork-ul unei reclame care este supus aprobarii clientului inainte de a intra in etapele de productie ulterioare.
Artwork
Componentele vizuale ale unui ad, care nu include si textul.
ATL (Above-the-line)
Comunicare (in general prin mass-media), care lasa decizia de ascultare/vizionare a mesajului publicitar la latitudinea publicului larg. Consumatorii sunt tinta unei convingeri fara presiune directa. In general, comunicarea de elemente de identitate, publicitatea generica pentru un brand (mainstream).
Atribut
Trasaturi sau caracteristici tangibile sau intangibile specifice unui brand. Cel mai obisnuit tip de argument adus in justificarea promisiunilor. Pot fi de ordin functional sau emotional.
Audience/Audienta
Numarul de persoane care citesc, vizioneaza sau asculta un anume canal media.
Audienta duplicata
Numarul de persoane care au vazut/auzit aceeasi reclama in mai multe publicatii/programe. Se masoara pe fiecare canal media. Pentru ca o companie media sa aiba eficienta crescuta, canalele trebuie alese pe principiul duplicarii minime de audienta, astfel incat sa se maximizeze numarul de persoane care sunt expuse cel putin odata aceluiasi mesaj publicitar.
Awareness Level (Nivelul de notorietate)
Procentul de consumatori tinta care stie de existenta marcii, a produsului/serviciului sau companiei clientului.