Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

S

Sales Promotion
Tactica ce genereaza cresterea vanzarilor intr-o perioada de timp bine determinata. Scopul este de obicei un raspuns puternic si rapid din partea consumatorilor.
Sample (Esantion)
In promovare, o cantitate minima de produs distribuit gratuit catre clienti potentiali pentru incercarea calitatilor acestuia. In cercetare, o populatie proportional mai redusa numeric decat intreaga populatie a unui univers sau a unei piete mai mari, dar care pastreaza proportional toate caracteristicile si comportamentele definitorii ale grupului mare (universului).
Scenariu ilustrat (Storyboard)
Este prezentarea ilustrata a unui spot TV, pe cadre esentiale succesive, cu adnotari ce precizeaza stilul de filmare, elementele audio, scriptul.
Segmentare demografica
Impartirea consumatorilor in grupuri, in functie de caracteristici demografice (varsta, sex, venit, educatie, marimea gospodariei etc), astfel incat grupurile diferite sa fie abordate diferit. De exemplu, doua reclame vor fi dezvoltate diferit pentru adulti si adolescentti, deoarece cele doua grupuri au asteptari si preferinte diferite.
Slogan
Fraza publicitara scurta si memorabila. Atunci cand o companie foloseste un slogan, acesta poate deveni un element important de identificare a produsului in perceptia publicului.
Strategie
Stiinta de a identifica caile de actiune necesare pentru a atinge obiectivele stabilite, folosind in mod optim resursele limitate aflate la dispozitie.
Strategie de creatie
Un rezumat a ceea ce trebuie sa transmita mesajul, catre cine si cu ce ton. Acesta ofera principiile de ghidare pentru copywriterii si art directorii care sunt alesi sa realizeze reclama. Tot ce realizeaza creativii trebuie sa se conformeze strategiei.
Strategie media
Un plan de actiune prin care se urmareste imprimarea unui anumit comportament potentialilor consumatori vis-à-vis de un anumit produs/serviciu. Acest plan presupune folosirea mijloacelor de mediatizare/ canalelor de comunicare adecvate.