Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

G

Giveaway (cadou)
Noutate sau cadou folosite in promovare. Obiect promotional oferit consumatorului fara a fi legat de cumpararea unui produs/serviciu.
Gross Audience
Audienta combinata a tuturor media intr-o campanie. Aceasta cuprinde si audienta duplicata.
Gross audience
Audienta combinata a tuturor media intr-o campanie. Aceasta cuprinde si audienta duplicata.
GRP’s (Gross Rating Points)
Indicator care masoara audienta expusa unui mesaj publicitar la un moment dat. Se calculeaza insumand ratingurile programelor folosite in transmiterea unui mesaj publicitar. GRP’s se raporteaza intotdeauna la un grup tinta specific (barbati, cu varste peste 25 de ani, din mediul urban). Suma GRP’s poate depasi 100 pentru ca nu tine cont de duplicari sau de expuneri repetate ale aceluiasi individ la vehiculele media. Indivizii sunt numarati de cate ori sunt expusi mesajului. De retinut este faptul ca GRP’s nu pot fi insumate decat atunci cand sunt calculate in raport cu acelasi univers. De exemplu, daca se realizeaza o campanie la nivel regional, vizand mai multe tari, GRP’s nu se poate calcula insumand rating-urile, pentru ca se raporteaza la universuri diferite (pentru fiecare tara in parte), chiar daca grupul tinta este acelasi (femei, peste 35 de ani, din mediul urban).
Grupul tinta (Target)
Publicul vizat de campania publicitara descris printr-o suma de criterii socio-demografice si psihografice.