Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

M

Macheta (Layout)
Este prezentarea grafica a unei reclame, cuprinzand toate elementele specifice (ex: titlu, imagine, slogan, nume produs etc.)
Market
Clientii potentiali pentru un anumit produs sau serviciu.
Market Profile
Descrierea caracteristicilor pietei atat din perspectiva cumparatorilor potentiali cat si a categoriei de produs la care se refera.
Market Research
Disciplina de marketing care se ocupa cu studiul grupurilor de consumatori, folosind o varietate de instrumente si modele statistice, matematice, psihologice. Exista doua mari tipuri de studii folosite: a. calitative: se bazeaza pe o conversatie deschisa cu consumatorii, spontana, care merge in profunzime. Aduce intelegere despre cum gandesc acestia si incearca sa genereze insight-urile utile. b. B. cantitative: se bazeaza pe chestionarele predefinite aplicate unor grupuri mari de subiecti supravegheati. Rezultatele sunt supuse unor analize statistice.
Market Share
Pozitia unei marci sau a unui produs/serviciu de piata. Are o valoare relativa, pentru ca determinarea ei se face la diferite intervale de timp, iar piata este intr-o continua miscare.
Marketing
Totalitatea tehnicilor folosite pentru a atrage si a convinge clientii in cumpararea/ consumarea unui produs/serviciu.
Media
Formele publicatiei. Publicitate media traditionala care include ziare, reviste, afise radio televiziune sau Internet.
Media Buyer
Persoana care negociaza costurile pentru timpul si spatiul de publicitate.
Media plan
Un plan prin care sunt atinse categoriile demografice prestabilite pentru campania publicitara, prin selectarea canalelor pe care acestia le urmaresc, a numarului de difuzari in unitatea de timp, a conditiilor de plasament/difuzare a reclamei, a perioadei campaniei.
Media Planner
Persoana care concepe si implementeaza un media plan ce contine obiectivele prestabilite pentru sau de catre client.
Mesaj esential
Pur si simplu cel mai important lucru pe care publicitatea il are de spus consumatorilor pentru a influenta convingerile si comportamentul lor.