Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

A

Account
Reprezinta un client de publicitate, parte a portofoliului de clienti al unei agentii; un client reprezinta un cont.
Account Coordinator
Angajat al agentiei de publicitate in Departamentul Servicii Clienti si responsabil de cea mai mare parte a activitatilor zilnice legate de un anumit client/cont.
Account Director
Angajat al agentiei de publicitate in Departamentul Servicii Clienti are in subordinea sa Account Executivii agentiei. Coordoneaza si supervizeaza activitatea acestora, calitatea serviciilor furnizate clientilor; poate detine responsabilitati de elaborare a strategiei de comunicare pentru clientii de care se ocupa. Are deasemenea si rolul de a analiza bonitatea clientilor agentiei, riscurile implicate de acceptarea unui nou client.
Account Executive (AE)
Veriga de legatura intre agentie si clientii sai. In general, acesta gestioneaza unul sau mai multi clienti si trebuie sa inteleaga nevoile de promovare si marketing ale clientilor sai. In interior, AE este cel care planifica si coordoneaza activitatile de creatie-conceptie, productie, cercetare publicitara etc. urmarind integrarea tuturor actiunilor agentiei intr-o conceptie unitara ce sta la baza campaniei publicitare.
Acoperire (reach)
Numarul total de persoane diferite care intra cel putin odata in contact cu mesajul publicitar.
Advertiser
Client de publicitate care plateste pentru a difuza reclama unui produs/serviciu pe care il ofera pe piata.
Advertising
Promovare non-personala a unei marci, unui produs, serviciu sau companie in mass-media, pentru care clientul plateste si/sau sponsorizeaza.
Advertisment/ Ad
Anunt publicitar platit care apare in mass-media.
Advertorial
Tip de reclama folosita in presa. Are forma unui articol obisnuit care contine un text cu caracter publicitar scris in stil informativ si plasat in paginile cu continut editorial ale publicatiei. De regula genereaza o rata mai mare de raspuns decat o reclama clasica.
Agency
Companie avand ca principal obiectiv de activitate publicitatea, incluzand: activitati de creatie, de media, conceptie si implementare strategie de comunicare, strategie creativa, productie de reclame video/audio/print, conceptie nume de marca, design ambalaj, relatii publice, promovare la punctul de vanzare, consultanta in marketing si merchandising.