Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

A

AIDA
Atentie, Interes, Dorinta si Actiune. Reprezinta etapele procesului de familiarizare cu produsul. Publicitatea construieste acest proces prin implicarea si influentarea potentialului consumator.
Argument
Dovada esentiala ca marca isi poate respecta promisiunea facuta (prin publicitate).
Argumentarea rationala (Rationale)
Descrierea si explicarea creatiilor publicitare, folosind ca suport strategia de comunicare, caracteristicile demografice/psihografice ale grupului tinta de consumatori; descrie idea principala, importanta ei si poate include consideratii de executie.
Art Director
Persoana angajata a unei agentii in Departamentul Creatie. Responsabil de partea grafica a creatiei publicitare. Dezvolta concepte de creatie video si print. Creeaza layout-uri si art-work-uri care combina imagini si cuvinte pentru a furniza mesajul clientului.
Art proof
Artwork-ul unei reclame care este supus aprobarii clientului inainte de a intra in etapele de productie ulterioare.
Artwork
Componentele vizuale ale unui ad, care nu include si textul.
ATL (Above-the-line)
Comunicare (in general prin mass-media), care lasa decizia de ascultare/vizionare a mesajului publicitar la latitudinea publicului larg. Consumatorii sunt tinta unei convingeri fara presiune directa. In general, comunicarea de elemente de identitate, publicitatea generica pentru un brand (mainstream).
Atribut
Trasaturi sau caracteristici tangibile sau intangibile specifice unui brand. Cel mai obisnuit tip de argument adus in justificarea promisiunilor. Pot fi de ordin functional sau emotional.
Audience/Audienta
Numarul de persoane care citesc, vizioneaza sau asculta un anume canal media.
Audienta duplicata
Numarul de persoane care au vazut/auzit aceeasi reclama in mai multe publicatii/programe. Se masoara pe fiecare canal media. Pentru ca o companie media sa aiba eficienta crescuta, canalele trebuie alese pe principiul duplicarii minime de audienta, astfel incat sa se maximizeze numarul de persoane care sunt expuse cel putin odata aceluiasi mesaj publicitar.