Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

C

Copywriter
Persoana care concepe elementele de baza (text, grafica, mesaj de comunicare) ale unui proiect publicitar (campanie, reclama tiparita, spot video audio).
Corporate Identity
Numele, logo-ul, caracterele specifice, culorile, sloganul unei companii sunt elemente care definesc identitatea companiei.
Cota de piata (Market Share)
Se poate referi la volumul sau la valoarea vanzarilor unei anumite marci/produs. Se calculeaza ca raport procentual intre volumul/valoarea vanzarilor marcii respective si volumul/valoarea vanzarilor totale ale pietei. Are o valoare relativa pentru ca determinarea ei se face la diferite intervale de timp iar piata este intr-o continua miscare.
Coverage
Gradul in care un canal media acopera o arie geografica sau un grup de populatie.
CPA (cost-per-action)
Model de tarifare a publicitatii online in care publicitarul nu plateste afisarile bannerului, ci anumite actiuni ale utilizatorului care interactioneaza cu bannerul (de exemplu vanzari).
CPP (cost per punct, Cost per Point)
Costul pentru a obtine un punct de rating (sau un GRP) Formula de calcul este CPP ¡ Costul anuntului / Ratingul programului
CPT (cost per mie, Cost per Thousand)
Costul pentru a obtine 1000 de contacte intr-un grup tinta. Formula de calcul este CPT ¡ Costul anuntului / Contacte x 1000. Nu se pot compara CPT care se refera la grupuri tinta diferite.
Creatie
Conceptul utilizat in publicitate pentru a transmite un anumit mesaj si a determina reactia dorita de catre client din partea grupului tinta. Creatia poate lua forma unui spot tv, a unei machete de presa, a unui panou de outdoor etc. sau poate fi folosita pe canalul BTL in promotii si evenimente. Creatia trebuie sa aiba capacitatea de a impresiona auditoriul, de a aduce ceva nou si inedit. In acelasi timp insa, ea trebuie sa fie compatibila cu stilul si personalitatea brandului si sa influenteze consumatorul in directia specificata de catre client in brieful sau de creatie.
Creative Brief (Brief de creatie)
a. Din partea clientului: document scris, adresat agentiei de creatie, care sintetizeaza: grupul tinta, obiectivele propuse, reactia dorita din partea grupului tinta, elemente obligatorii de executie (ex. – formatul dorit: spot tv, spot radio, campanie integrata etc), repere de buget si timp de implementare. Brieful de creatie constituie punctul de plecare in dezvoltarea comunicarii. Este esential ca acest brief sa fie clar si explicit, sa fie agreat cu toti factorii de decizie implicati, iar apoi sa fie discutat pe larg impreuna cu agentia astfel incat acesta sa inteleaga exact ce i se cere. b. In cadrul agentiei: pornind de la brieful primit de la client, departamentul Client Service al agentiei redacteaza brieful intern pentru echipa de creatie. Acesta va fi apoi folosit de catre creativi pentru a dezvolta propunerile dorite de catre client.
Creativi
Art directorii si copywriter-ii dintr-o agentie. Lucreaza in echipe de creatie, dedicate unui anume client sau grup de clienti.