Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

I

Idea de publicitate
Se mai foloseste sI termenul de “concept”. Fraza care reflecta esenta strategiei de comunicare catre consummator, fara referire la elemente executionale. Ideea-umbrela sub care se dezvolta intreaga serie de executii.
Identitate
Perceptia propusa asupra marcii. Concept activ bazat pe asocierile pe care le construim. Concept strategic, pentru un avantaj competitiv prin calitatile definitorii, durabile ale brandului. Reflectarea viziunii asupra brand-ului. O suma de asocieri unice legate de brand pe care ne propunem sa le mentinem sau sa le impunem prin strategia noastra. Aceste asocieri stabilesc relatia dintre brand si consumator printr-o promisiune bazata pe un beneficiu esential al brand-ului (functional sau emotional).
Image Advertising
Promovarea imaginii sau perceptiei despre un produs sau serviciu si nu promovarea atributelor sale functionale. Folosita de obicei pentru a diferentia branduri din aceeasi categorie.
Imagine
Perceptia curenta asupra brand-ului. Reflecta comunicarea mesajelor definite in timp.
Impact
Gradul de succes al unei campanii publicitare.
Industrial Advertising
O forma de publicitate business-to-business directionata catre fabricanti. Promoveaza piese, echipamente si materie prima folosite in fabricatie.
Infomercial
O reclama care este foarte similara stirilor, talk-show-urilor sau altor programe non-publicitare. Este varianta pentru televiziune a advertorialului.
Insert
Material publicitar de sine statator inserat in paginile unei publicatii sau distribuit la pachet cu acesta.
Insertion
Termen generic de media care se refera la materialul ce urmeaza a fi publicat (ex: o reclama) sau difuzat (ex: un spot radio sau TV).
Insight
Capacitatea de a vedea in profunzime perceptiile si convingerile consumatorilor, pentru a gasi cea mai potrivita parghie care sa influenteze schimbarea dorita.
Interactive Media
Sistemul online, Internet-ul sau mediul Web este prima media interactiva pentru publicitate. Este creata interactiv deoarece utilizatorul sau tinta de publicitate poate in mod tipic sa interactioneze cu continutul sau publicitatea.