Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

P

Pitch
1. Cererea de propuneri de campanie/strategie/creatie a unui client catre mai multe agentii; licitatia, procesul de selectie a ofertelor. 2. (in relatii publice) Un unghi care reprezinta un aspect unic sau interesant al unui subiect sau al unei persoane, folosit pentru a atrage atentia media sau pentru a <> reporterilor o stire sau un interviu.
Point-of-Purchase / Point-of-Sale (POP/POS)
Locul unde cumparatorul ia contact nemijlocit cu produsul si se realizeaza decizia finala de cumparare.
Portofoliu
Volum cuprinzator de mostre ale lucrarilor realizate folosit de o agentie sau de un artist pentru a-si promova afacerea.
Poster
Reclama grafica atasata de o suprafata plana sau agatata/lipita in pozitie verticala.
Prime Time
Pentru un post de radio sau o statie TV reprezinta intervalul orar unde audienta inregistreaza maxima fata de media unei zile. La TV acest interval este dupa orele 18:00 pana la 24:00. La radio este de regula intervalul de dimineata 7:00-10:00 (numit si drive-time).
Print de proba (Blueprint)
Este proba finala de culoare inainte ca materialul sa intre definitiv in productie (tipar).
Product Life Cycle
Stadiile prin trece viata unui produs: introducere, acceptare, maturitate si declin.
Produs
Produsul finit care iese pe poarta fabricii/suma serviciilor.
Professional advertising
Publicitate directionata catre profesionisti precum: medici, dentisti, farmacisti etc., care sunt in postura de a promova produsele in randul consumatorilor.
Promotion (Promotii)
Instrument de marketing care are rolul de a impulsiona vanzarile pe termen scurt, folosind mecanisme care sa atraga si sa rasplateasca consumatorii (premii in bani sau obiecte, excursii, reduceri de pret etc).
Public Relations (P.R.)
Orice forma de comunicare creata pentru a promova prestigiul unei companii sau organizatii.
Public Service Announcement (PSA)
Publicitate care transmite un mesaj de interes public, de obicei gratuita, sau campanie sociala.
Public tinta
Un grup selectat de persoane care impartasesc nevoi, interese, caracteristici demografice (venit, varsta, sex, ocupatie, educatie) similare si care reprezinta cei mai potriviti receptori ai unor mesaje din partea organizatiei.
Publicitate
Activitate care vizeaza promovarea catre publicul larg a calitatilor si avantajelor unui produs si/sau serviciu, utilizand mijloace de comunicare special dezvoltate in acest scop (reclame tv, radio, presa, etc).
Publicitate comerciala
Publicitate care implica interese comerciale si nu promovarea unei cauze sociale sau politice.
Publicitate institutionala
Publicitate care promoveaza o institutie sau o organizatie pentru a obtine sprijin public si bunavointa.
Publicitate mascata
Prezentarea in programe prin cuvinte, sunete sau imagini a bunurilor, serviciilor, denumirilor, marcilor comerciale sau activitatilor unui producator de bunuri sau prestator de servicii, daca aceasta prezentare este facuta in mod intentionat de radiodifuzor, in scop publicitar nedeclarat, si care poate crea confuzie in randul publicului cu privire la adevaratul sau scop; o asemenea forma de prezentare este considerata intentionata mai ales atunci cand este facuta in schimbul unor avantaje materiale, al unor servicii reciproce sau al altor beneficii cu efect similar, este interzisa prin lege.
Publicitate necomerciala
Publicitate radio sau TV care are scopul de a educa si de a promova idei sau institutii.