Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

P

Publicitate necomerciala
Publicitate radio sau TV care are scopul de a educa si de a promova idei sau institutii.

Q

Quantitative Research
Cercetare concentrata pe analize statistice cantitative asupra datelor obiective, in general adunate prin utilizarea de subiecti supravegheati din grupuri mari.

R

Rata de combinare
O intelegere speciala cu media care implica cumpararea de spatiu si timp media de la mai mult de un canal, intr-un pachet. Acest pachet include de obicei canale care au un proprietar comun.
Rating
Unitate de masura a audientei pentru un program TV sau radio.
Regie de media
O persoana sau organizatie care reprezinta si este autorizata sa vanda spatiu de publicitate unuia sau mai multor furnizori de media.
RGB
Culorile (rosu, verde, albastru) folosite pentru a crea imagini pe un monitor de PC sau pe un ecran TV. Art Directorul traduce aceste culori in codul CMYK (cyan, magenta, galben, negru) folosit la tipar. Acestea sunt doua forme distincte de culori.

S

Sales Promotion
Tactica ce genereaza cresterea vanzarilor intr-o perioada de timp bine determinata. Scopul este de obicei un raspuns puternic si rapid din partea consumatorilor.
Sample (Esantion)
In promovare, o cantitate minima de produs distribuit gratuit catre clienti potentiali pentru incercarea calitatilor acestuia. In cercetare, o populatie proportional mai redusa numeric decat intreaga populatie a unui univers sau a unei piete mai mari, dar care pastreaza proportional toate caracteristicile si comportamentele definitorii ale grupului mare (universului).
Scenariu ilustrat (Storyboard)
Este prezentarea ilustrata a unui spot TV, pe cadre esentiale succesive, cu adnotari ce precizeaza stilul de filmare, elementele audio, scriptul.
Segmentare demografica
Impartirea consumatorilor in grupuri, in functie de caracteristici demografice (varsta, sex, venit, educatie, marimea gospodariei etc), astfel incat grupurile diferite sa fie abordate diferit. De exemplu, doua reclame vor fi dezvoltate diferit pentru adulti si adolescentti, deoarece cele doua grupuri au asteptari si preferinte diferite.