Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

S

Slogan
Fraza publicitara scurta si memorabila. Atunci cand o companie foloseste un slogan, acesta poate deveni un element important de identificare a produsului in perceptia publicului.
Strategie
Stiinta de a identifica caile de actiune necesare pentru a atinge obiectivele stabilite, folosind in mod optim resursele limitate aflate la dispozitie.
Strategie de creatie
Un rezumat a ceea ce trebuie sa transmita mesajul, catre cine si cu ce ton. Acesta ofera principiile de ghidare pentru copywriterii si art directorii care sunt alesi sa realizeze reclama. Tot ce realizeaza creativii trebuie sa se conformeze strategiei.
Strategie media
Un plan de actiune prin care se urmareste imprimarea unui anumit comportament potentialilor consumatori vis-à-vis de un anumit produs/serviciu. Acest plan presupune folosirea mijloacelor de mediatizare/ canalelor de comunicare adecvate.

T

Target Audience
Grup de clienti care cumpara un anumit produs, identificati dupa regiune, varsta, venit, educatie, rasa, statut economic. Reclamele cu impact trebuie create si pozitionate in media avand clar delimitata audienta target.
Teaser campaign
O campanie de publicitate menita sa starnesca curiozitatea si interesul pentru un produs.
Telemarketing
Vanzare, promovare sau studiere a pietei prin telefon.
Testimonial
Declaratie, facuta de cele mai multe ori de catre o celebritate, afirmand valorile unui produs, eveniment sau serviciu. Autoritatea, charisma, caracterul sau cultura unei celebritati pot influenta promovarea unui produs.
Titlu (headline)
Reprezinta tema unui enunt de campanie. El sintetizeaza intr-o reclama de presa de exemplu, idea reclamei si este plasat de regula in partea de sus a machetei de presa, cu un corp de litera mai mare decat restul textului.
Ton
Expresie a atmosferei dorite pentru respective executie. Joaca un rol important in crearea personalitatii brand-ului.