Dictionar

A B C D E F G I J L M N O P Q R S T U W

N

Nivelul de audienta (Rating)
Numarul de persoane sau gospodarii care la un moment dat urmaresc un anumit program tv sau radio.

O

Online advertising (publicitate online)
Publicitate desfasurata pe Internet.
Out-of-home advertising (OOH sau Outdoor advertising)
Categorie de vehicule publicitare amplasate in exterior, in natura. Include panouri de diverse forme si dimensiuni, reclame amplasate pe vehicule de transport si reclame amplasate la puncte de vanzare in aer liber.

P

Pitch
1. Cererea de propuneri de campanie/strategie/creatie a unui client catre mai multe agentii; licitatia, procesul de selectie a ofertelor. 2. (in relatii publice) Un unghi care reprezinta un aspect unic sau interesant al unui subiect sau al unei persoane, folosit pentru a atrage atentia media sau pentru a <> reporterilor o stire sau un interviu.
Point-of-Purchase / Point-of-Sale (POP/POS)
Locul unde cumparatorul ia contact nemijlocit cu produsul si se realizeaza decizia finala de cumparare.
Portofoliu
Volum cuprinzator de mostre ale lucrarilor realizate folosit de o agentie sau de un artist pentru a-si promova afacerea.
Poster
Reclama grafica atasata de o suprafata plana sau agatata/lipita in pozitie verticala.
Prime Time
Pentru un post de radio sau o statie TV reprezinta intervalul orar unde audienta inregistreaza maxima fata de media unei zile. La TV acest interval este dupa orele 18:00 pana la 24:00. La radio este de regula intervalul de dimineata 7:00-10:00 (numit si drive-time).
Print de proba (Blueprint)
Este proba finala de culoare inainte ca materialul sa intre definitiv in productie (tipar).
Product Life Cycle
Stadiile prin trece viata unui produs: introducere, acceptare, maturitate si declin.